1. Berätta om dig själv.



Jag föddes för ungefär 21 år sedan och 9 månader sedan på BB i Uddevalla, sveriges tråkigaste stad. Växte upp i en astrid lindgren idyll på landet bland katter, hundar, kaniner, kor och hästar. bygde kojor i skogen och spelade crash bandicoot, kommer ihåg hur vi lät de äldre killarna varva spelen åt oss så vi kunde spela på alla baner men hur de slutade med att vi spelade samma bana om och om igen, den med prinsessan som red på tigern. Vi var åtta barn på samma grusväg (eller egentligen två, och egentligen var det ett par till..) som lekte tillsammans och när vi var på det humöret gick vi från hus till hus och åt glass, brevid oss bodde världens snällaste tant Edith som gav oss så mycket småkakor vi ville om vi sjöng en natt jag drömde medans hon spelade piano och hon hade de finaste fotografierna, målningarna och pryttlarna i hela världen. När det åskade brukade jag cykla dit mitt allra fortaste på min lila cykel och hålla henne i handen för hon tyckte inte om åska. Jag har två stycke yngre syskon,  dom heter Frida och Gustav.

Nu bor jag i Kalmar sedan ett par månader tillbaka och följer en dröm jag har om att arbeta med människor.
Jag har gjort massa saker men ändå så lite i mitt liv, jag har inte backpackat eller rest ensam, jag har nästan aldrig varit singel och jag har aldrig gjort mitt egna pepparkakshus. Jag är tillsammans och förlovad med min sjöman som nästan alltid, likt pippis pappa, är ute på de sju haven.
Men det är okej för när han är hemma kan vi gosa precis hela dagarna.

Jag tycker om harry potter, glass och kaffe. gärna samtidigt. 

skrev denhär för ett tags sedan och det tycker jag sammanfattar mig rätt bra.


Tycker om: pigelin, min familj, min sambo Mattias, våren, att resa, att äta mat i sängen, se på film, sommaren på västkusten i en båt så man känner lukten av salta bad och tång och sommarvarm hy, snacka strunt, läsa självbiografier, kramas, fotografera, laga mat ibland och dagdrömma. Tycker fasligt mycket om mina vänner och Harry Potter.

Jag tycker inte om: orättvisor, mobbing, falska människor, skitsnack, pulvermos, när man får regn i ögonen när man cyklar, tunga matkassar, slöseri, känna mig korkad och så tycker jag inte om när folk är elaka mot barn eller djur, eller överhuvudtaget.


Kommentarer
Postat av: malin

vad du är sööt! :D <3

2011-12-06 @ 16:10:22
Postat av: Frida

aaah hade nasan glomt tant Edith :) x

2011-12-06 @ 17:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0