5. Berätta om vem du var..

sånt här kan vara en utav de sakerna jag är sämst på, för jag har absolut inget minne. jag är superkass på att berätta i efterhand om när och hur saker händer och jag kan likt andra inte berätta de mest detaljerade fina histoirer om hur saker gått till, vad folk har sagt eller vilka som var med när. jag kommer inte ihåg folks födelsedagar men det skyller jag på att jag är dålig på att komma ihåg siffror.


för ungefär ett år sedan. 2010


bodde i göteborg i vår mysiga lägenhet på andra lång med mattias, jobbade som personlig assistent, skaffade mig ett gymkort och gick dit ibland när jag kände för det. var blåögd och glad. hade sökt till socinomprogrammet i göteborg men kom inte in blev 1000 reserv någonting så det var jag lite nedlåten över. den sommaren var jag, mattias, sofia och micke i berlin och promenerade precis överallt, det var också då vi kom överfund med att vi aldrig skall åka på semester tillsammans igen eftersom vi ville göra så olika saker precis hela tiden. men det var gott med berliner wiese och öl, pridefest och loppmarkad och världens bästa tapas iaf.

för ungefär två år sedan. 2009

det året tog jag studenten och flyttade med ett par lådor och ett par resväskor ner till göteborg för att äntligen flytta ihop med min prins. jobbade hela sommaren på ett ålderdomshem och på hösten åkte vi på en aldelles förträfflig resa i 11 dagar till Tokyo, Japan. detta kortet är taget när vi var i Kyoto och var på guidad tur, vilket var helt magiskt. japan är bästa landet jag varit i, älskade precis allt där. på hemmaplan sökte jag jobb rätt frenetiskt, jobbade ett kort tag som telefonförsäljare, fick jobb på ett fik, fick sparken efter tre veckor, var arbetslös tre veckor och sedan fick jag jobb som personlig assistent vilket var svinkul. och plockade ut piercingen för jag tänkte att nu var jag vuxen.

tre år sedan. 2008.

fyllde 18, bodde hemma, pendlade fram och tillbaka till mattias mer eller mindre hela tiden. jag och sofia var i london i två veckor på hösten och hade tokmysigt. praktiserade på ett sjukhus och grejade med blod, gick på massa föreläsningar för att få gratis lunch, shoppade mängder på primark, var i manchester över en helg och höll på att bli avkastade från tåget hem för vi inte hade några pengar kvar. fick körkort, gick sista året på gymnasiet. jobbade med projektarbetet om kvinnomisshandel. jag och mattias hade vart tillsammans ett år så vi beslutade oss för att förlova oss så på nyårsafton 2008 bytte vi ringar med varrandra.

för ca fyra år sedan. 2007

jag var skitsnygg och lyssnade på massa mcr, var i ett ganska dåligt förhållande som lyckligvis tog slut, även om jag var helt förkrossad. festade som en galning och sedan träffade jag mattias i slutet av november, början av december. och två dagar efter julafton åkte han på sjön i 4.5 månad, men vi härdade ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0