fem saker.

fick en förfrågan av den alltid lika ljuvliga Therese om att svara på denna "fem saker" so here we go.
det var väldigt svårt så kom inte på så mycket bra saker, ibland kom jag på för mycket bra saker så då fick de stå med också, gjorde iallafall ett försök. gott nog.

Fem saker jag uppskattar:
Solidaritet
När människor har civilkurage
När människor vågar bryta mot normen
Riktigt bra film
Mina vänner, min fina sambo och min familj

Fem saker som kvittar fullständigt:
Vintersporter
Att lägenheten inte alltid är tipp topp
pengar på hög
bäst före datum
att vissa tycker jag är töntig.

Fem ställen jag vill resa till:
Austalia
Amsterdam
USA
Farmor och Farfar
Brasilien

fem ställen jag struntar i att åka till:
Egypten
Mallorca
Min gamla högstadieskola
Smögen
till valfri insjö. finns inget värre än att bada i insjö.

Fem goda saker:
Flädersorbe
Gos i soffan
Ligga sked
Skratta tills man kiknar
Bada badkar, i havet och på äventyrsbad.
musikhjälpen

fem äckliga saker:
Lukten av spya
Svettlukt på bussen
när folk skiter i att de trampar på andra människor bara för sin egen vinning.  
näthat
orättvisor

Fem guilty pleasures:
(En guilty pleasure är något man tycker och anser trevlig trots känslan skuldkänslor för att njuta av det.)
Ta bilen till affären 100 meter bort
godis, och glass, främst choklad
spela spel på mobilen istället för att plugga

och fem saker jag stolt tar avstånd ifrån:
fördomar

Fem bra egenskaper:
Social
Bjuder på mig själv
Kreativ
Oftast rätt glad

och fem dåliga vanor:
Skjuter upp saker tills absolut sista stund
Är dålig på att sköta om min kropp
Väldigt lat
Unnar mig sötsaker för ofta
använder för mycket tunga när jag pussas.

Fem saker som upprör mig:
Ojämnställdhet
Diskriminering
Att de skall vara så svårt att få jobb
Att vissa inte fattar storheten med Harry Potter
Folk som är själviska

Fem saker som får mig att skratta:
Mina egna skämt och tankar innan jag har berättat dem.
Johan Glans
Liseberg, gärna med goda vänner (Goda vänner är egen punkt)
Mattias<3


Kommentarer
Postat av: Isso

Pengar på hög kan vara bra om man vill ha en bostad någon dag! :P Älsk di

2011-12-25 @ 08:35:30
Postat av: Therése

Min gamla högstadieskola, Smögen

och till valfri insjö. Haha! Kan inget annat än att hålla med dig!! KRAM KRAM, havet är bäst! : )

2011-12-27 @ 00:29:01
URL: http://www.nogg.se/missu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0