hemma hos mamma.

spenderat julen i vårt fantastiska grandland i väst, promenerat längst långa sandständer, ätit winerbröd och tagit det lungt med närmaste familjen. så jävla välbehövt. nu är jag hemma hos mamma och ligger nedbäddad i mormors gamla säng i gästrummet. känns precis som jag aldrig flyttat härifrån (fast jag aldrig bott i just detta huset). även fast vi sagt att "inga julklappar iår, bara julklappsspel" så fick jag en välbehövlig slant, en fin senapsgul tröja och två böcker, varav den ena redan är utläst. igårkväll var vi hos farmor och tog min lutfiskoskuld, ingenting för mig. ostbrickan efteråt därimot. hmmm, lovely.

Idag rensade vi ut på vinden och gick igenom varenda låda, skickade iväg en hel del till bättre behövande, och enheldel skall få följa med hem till kalmar. bland annat en gamal kalender med båtmotiv, ett gigantisk bebisbild på undertecknad och lite annat smått och gott. passade även på att rota igenom mamma och systerns utrensade kläder ur deras garderober och hittade massor av fina, återanvändning på hög nivå som ni hör.

Hoppas ni med haft en fin jul och allt dedär, snart är jag hemma i kalmar igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0