en skopa nya erfarenheter var det ja.

I fredags tog brudarna med mig ut på Öland för kulturnatt. Det var bland det mysigaste jag var med om. Vi besökte en konstnär där man fick gratis vin och fick om man ville göda deras gris. fick med mig ett vykort med nakna bröst, änglar och får därifrån som nu hänger över vår säng. sedan besökte vi konstskolan där vi såg på samhällskritisk, bost teater och avslutade kvällen bland keramikugnar, livemusik och vildvuxna rabatter.


blev presenterad för smålands stolthelt - kroppkakor.
(fick skäll av Stina som skrev smålands stolthet - tydligen så tror smålänningarna
att det är deras påhitt men folket på Öland vet "sanningen om vems nationalrätt det är..")
Förlåt förlåt - jag är ju NY!
det var ganska konstig konsistens men ganska gott.
enligt tradition skall det ätas med en rejäl klick smör, vispgrädde och lingonsylt samt ett stort glas röd mjölk.

dos av kultur, teater på folkhögskolan. mycket bra. och mysigt. och gav en tankeställare. bra.

elvafika på de.

det var den alldeles förträffliga fredagskvällen det.
tycker alla städer/samhällen borde ha nått liknande för det
verkade väldigt omtyckt, välbesökt och det var sannerligen himla himla mysigt.
och sällskapet var ju inte heller helt fel. 
och Öland var himla fint. längtar efter att få se ön i dagsljus bara.
å en tripp till djurparken till sommaren! 
och få åka över bron igen, det var mäktigt. hiih.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0