hemtentar.

kaffe varvas med stora koppar te, julmusten är uppdrucken och jag knaprar på motivationshöjande lidt choklad med mint. tror jag har fått in ett flow, men vad vet jag, har aldrig pluggat i hela mitt liv, och det säger jag inte för att förmindska eller förhöja mig själv på något vis men det har aldrig funnit motivation, ork eller anledning innan jag började på universitetet. är inne på min fjärde fjuttiga dag med hemtentaplugg och huvudet är gott segt. skrev dock en fråga om diskriminering och exkludering på ca halvtimmen och jag är sjukt nöjd med upplägget, nu återstår det dock att se vad lärarna säger. hoppas de håller med mig. här kommer litet axplock.

"Diskriminering sker dagligen på alla plan i samhället, det kan vara i skolan, på arbetsplatsen, på socialkontoret, internet eller på gatan. Du kan bli uttittad för du har en huvudbonad med religiös anknytning, tatueringar på halsen, en annan etnisk härkomst eller håller någon av samma kön i handen." 

En kvinna berättade tex att handläggaren på arbetsförmedlingen, utan att fråga henne, sorterade ut jobb som handläggaren inte trodde skulle passa för en beslöjad somalisk kvinna” 

Genom att inte acceptera diskriminering i samhället kan socialarbetare gemensamt vara med och skapa ett bättre samhälle, där alla människor har rätt till lika villkor oavsett om man är svart, vit, röd, tjock, smal, tatuerad, piercad, homosexuell, muslim, kristen eller judisk.

Nu fortsätter vi här så jag kan se bonde söker fru sedan, spela sims och fortsätta dricka te och mumsa choklad i soffan istället.

mamma sa ju faktiskt att det såg ut som jag gått ner i vikt. det måste vi göra nått åt tänkte jag och köpte chaite på tåget hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0