Kalmar-tips.

vad som händer i kalmar ? klicka här !!

här kan du läsa om vad man gör i kalmar, vart man kan bo ifall man skall åka hit på besök, kartor över staden, alla museum och sevärdigheter, öppentider.

klicka "äta" så kommer alla restauranger i kalmar upp. De jag varit på so far är:
4 Kök Restaurang och Cafe - lunchrestaurang, ok mat och priser.
Athena - Grekisk restaurang på norra långgatan
Okej grekisk mat men slår inte lilla tarvernan i gbg.
Hamnkrogen - fantastiskt läge nere i hamnen, på sommaren skall de tydligen ha en underbar uteservering. var där på lunch en gång och var fruktansvärt mätt när jag gick därifrån.. länge. vilket är bra, ingick både sallad, soppa och efterrätt.
Ernesto -
Traditionell italiensk kvarterskrog, väldigt exklusivt ställe, väldigt väldigt god mat och bra service.
Krögers - har ju aldrig ätit på krögers direkt men de har kalmars bästa uteservering på larmtorget.
Kullzenska - hembakade pajer (stora bitar), mysig miljö. Kalmars bästa fik so far.
Källaren kronan - var här med min fästman och hans bästa kompis när jag fyllde år och åt så fruktansvärt god mat, väldigt bra service och mysig miljö nere i ett stenvalv.
Matsedeln har inspiration från olika historiska menyer så den var lite ... konstig, men ändå wow.
O'learys - ligger oxå på larmtorget, åt hamburgare där en gång men var inte imponerad, man får bättre på max. alltid väldigt mycket folk på helgerna och är en typisk sportbar med tvaparater som visar sport och sådär..
Kallskänken - mackor, baugetter och sallader .. väldigt goda.
kama sushi - sushi är ju rätt dyrt men de har faktiskt väldigt bra sushi och trevlig personal.
Stekhuset - inriktat sig mot det sydeuropeiska köket, med fisk, skaldjur och kötträtter från Italien, Frankrike, Portugal och Spanien. kan inte säga så mycket mer för mådde ganska dåligt sist jag var där så njöt inte speciellt mycket av upplevelsen hur bra den än kan ha varit.
stortorget -  nyöppnat ställe i stan och det ryktas om en uteservering lagom till sommaren, kalmars bästa hovmästare ;)

fruktansvärt bra sida, alla städer borde ha en.

imorgon kan jag gå igenom kalmars uteställen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0